11 Nisan 2009 Cumartesi

ÇÜNKÜ BEN BİR DENİZDİM





Upuzun bir denizdim / hükümlü
masmavi ufukları savundum hep
güneşe verdim dalgalarımı
evrensel şarkılardı rüzgarlarım
barış bulutlarına kardeştim
yıkadım, arıttım / tüm bulanık ırmakları
araya sınırlar koymadım / ormanlarla
kucaklardım / tüm çiçeklerini dağların
çünkü ben bir denizdim...

O simsiyah zifir dağlar
zincire vurdu dalgalarımı
çevirdi dört bir yandan maviliğimi
kara bulutlarla kapladı
sonsuzluğumu ufkumun
şarkılarımı çoğaltmalısın
ey gökyüzü !
ben dostuyum güneşin
ışığı savunmaktan ötürü
upuzun bir denizdim / hükümlü

O kara bulutların bayram günü
darağacında / upuzun bir denizdim
engeller ufaldı
kayıverdi ayaklarımdan
uzadıkça uzadım sonsuzluğa
gökyüzü yanıbaşımda
beni bekliyordu
güneş ne kadar aydınlık
yıldızlar ne kadar sıcaktı
nabzım mavi mavi atıyordu
alt dudağımdan bir gül
yüreğimden döküldü
dupduru bir türkü
Çünkü ben bir denizdim
Deniz'likten hükümlü...




ÖMER CİVANO ÇAKMAKÇI
( Şiirimin Dili/Eko Yayınları 1994 )

Hiç yorum yok: