7 Mayıs 2009 Perşembe

YARALI COĞRAFYAM




Yaralı coğrafyasında yüreğimin
kanar her soluğunda seherler
gündeminde bir mülteci hoyrat
dolanır durur ölümüne
melek maskeli cellatlar...

Ben şafaklara söz verdim
suların akışında
sulardan mavi umutlarımla…

Dayanmıyor yüreğim
yeter artık ölmeyin !
ülkemin civan çocukları
bugün, yarın ve hep…
direncim, umudum, sevinç goncalarım
birlikte varmalıyız aydınlığa
birlikte göğertmeliyiz ak nevruzları ...

Ben ateşlere köz verdim
dağların doruğunda
dağlardan kavi direncimle…

Kaçınılmazdır, inanıyorum
yırtacağız bu kara geceyi üstümüzden
çünkü al-yeşildir türküsü Diyarbekir’in
coşarak gelin burçlarından
Van Gölü mavisi özlemime
süreci barış olsun zamanın ...

Ben yüreklere ses verdim
şiirlerin imgesinde
şiirden öte türkülerimle…

Ey kanayan coğrafyam !
Ey yadsınan tarihim !
Bak civanlarım govent çekiyor
Nevruza kesmiş doruklarda
kendileri kartal, yürekleri güvercin kardeşlerim...

Ben göklere renk verdim
denizlerin sevdasında
Deniz’e özgü hasretimle…
ÖMER CİVANO ÇAKMAKÇI
( Kanımda İki Su/Yorum Yayınları 1987 )

Hiç yorum yok: