7 Haziran 2010 Pazartesi

KANAR BOSNA-HERSEK

Resim : Esvan ÇAKMAKÇI


"Sesler" gelirdi Üsküp'ten / her dilden
şiirin yurduydu Piriştine
Zagrep Dağlarında ışıldardı
özgürlükleri halkların
bir zamanlar/barışın ülkesiydi Yugoslavya
desen desen yükselirdi şarkılar
çok sesli tablolarında ressamların
coşar dururdu mavi Tuna
ne çok imrenirdim kardeşliklerine
Boşnak / Sırp / Hırvat / Arnavut ve diğerleri
her dem aydınlıktı Adriyatik
Özgürlük / Barış / ve Eşitlik...

Akardım Tuna'lara olurdum Murat
aşardım tüm yasak hudutları
telörgülere inat
yüreğimde bir çocuk sevinci
kucaklardım ülkesini Tito'nun
sunmak isterdim içerden
dünyanın en güzel çiçeklerini...

Şimdi /
saksıda çiçek
beşikte bebek kurşunlanıyor
izliyor tüm Dünya
Avrupa'nın ortasında
haçlı nefretiyle saldırıyor Sırp milisleri
ipince minareler/
ve dokunmaya kıyamadığın Boşnak kızları
ödüyorlar Osmanlı'nın ahını
kirletiliyor ak tenleri
bakıyorum Tuna'ya/silme kan
ne renk renk gül bahçeleri
ne vals yapan insanlar
ölüler gömüyor ölüleri...

burası Avrupa'nın ortası
ikibin yıllarının haçlı orduları
terkilerinde eski soykırımcılar
tanımlanmayan hayvani bir kin
ve insanlığa aykırı öfke
kuşatıyorlar ipince bedenini Boşnak kızlarının
bir kez daha düşüyor maskesi Avrupa'nın
izleniyor çok sesli ölümlerin senfonisi
semirdikçe semiriyor Sırp milisleri
kan damlıyor gözlerinden Boşnak ananın
yüzlerinde yoksulluk, ezilmişlik, hüzün
ne çok benziyorlar Şırnak analarına
ölümü besliyorlar Avrupalı Saddamlar

Sayfalarında tarihin
Bosna - Hersek bir Halepçe'dir artık
Filistin yarası
kanar durur Avrupa'nın arka bahçelerinde
insan olanın yüreğinde
dupduru ırmakların kanlı destanı
gayrı kuşaktan kuşağa bir ağıttır
ne bu acı diner
ne de silinir izleri
ve de Avrupa'nın iki yüzlü halleri....




ÖMER CİVANO ÇAKMAKÇI
( Şiirimin Dili / Eko Yayınları 1994 )

Hiç yorum yok: